Jon és legidősebb fia, a 25 éves Jesse Bongiovi szervezésében augusztus 14-én egy különleges koncert zajlott az éterben, amelynek közös rozé boruk, a Hampton Water volt a szponzora. Ezt követően egy mókás „rozé-pingpong-meccs” vette kezdetét kettejük között.
Az esemény kapcsán minden üveg megvásárolt rozé után egy dollárnyi adomány került a World Central Kitchen nevű, a szegénység és az éhezés ellen küzdő szervezet számlájára.
___
Az akciót a koronavírus-járvány ösztönözte; a bevételek a kisebb vállalkozások működtetését segítik.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a világjárvány idején élen járunk a rászorulók étkeztetésében a New Jersey-i közösségi éttermeinkben és a Long Island-i ételbankunkkal. Magától értetődő bővítés volt összeállni a fiammal, hogy az elismert Hampton Water rozéjával támogassuk a World Central Kitchent”
– mondta Jon Bon Jovi.
Kapcsolódó írás: Már Long Islandet is ingyen eteti Jon Bon Jovi
Jon a Kings of Suburbia nevű „hobbiegyüttesével” zenélt – a zenekar a különböző szólófellépései során szokta őt kísérni. Ezúttal a middletowni otthonának stúdiójából közvetített 50 perces koncert alkalmával csatlakoztak hozzá, amelyet a Hampton Water Facebook oldalán lehetett követni.
„Majd’ elfelejtettem, mennyire hiányoztatok. Ez egy őrült időszak, a világjárvány. Elvette tőlünk a lehetőségét annak, hogy összegyűljünk és zenéljünk”
– mondta Jon a zenekarnak.
„De attól, hogy itt vagyok és majdnem meg tudlak érinteni benneteket, jól érzem magam. Szóval, köszönöm, hogy itt vagytok.”
– tette hozzá, az online-publikumnak címezve. [Isten áldja az internet feltalálóját…- a szerk. 🙂 ]

___
Jesse az első dal után elárulta, hogy a Hampton Water rozé grénache, syrah, cinsault és mourvèdre szőlőfajtákból készül.
A koronavírus miatt sok étteremnek be kellett zárnia, ezért most igyon a jó ügyért, aki tud – hangzott el a felhívás Jontól és Jesse-től a következő szünetben. Nemcsak a megvásárolt italok után ment a szervezetnek adomány, hanem adakozni is lehetett a koncert közben.
Az üzleti partnerük, a világhírű borász Gérard Bertrand is bejelentkezett Franciaországból, megmutatva, hol terem a szőlő, amelynek leve bekerül a Hampton Water palackokba. [Bővebb infó róla lejjebb.]
___
Aztán ellátogathattak a nézők a franciaországi Languedoc-Roussillon régióba is, amikor három évvel ezelőtti bejátszások kerültek a képernyőre.
Jesse elmesélte, hogy a Hampton-vidéken [a New York-i elit nyaralóhelye] egy késő esti italozgatás során egy poénból jött a rozé-ötlet.
Ali Thomas, Jesse jó barátja, egyetemi szobatársa és most már üzlettársa, szintén üdvözölte a nézőket.

___
A dallista
A jó öreg üvegpörgetős játék eredményeképpen Everett Bradley dönthette el, melyik legyen a két plusz dal a koncert során: A Mr. Brightside-ra (The Killers) és az I Got a Feeling-re (Black Eyed Peas) esett a választása, miután kétszer is az ő fotójára mutatott a megpörgetett palack.
Az elhangzott dalok listája, amely főleg kissé átalakított Bon Jovi-klasszikusokat tartalmazott:
01. You Give Love A Bad Name
02. I Will Drive You Home
03. Lost Highway
04. Here Comes The Sun (The Beatles)
05. Who Says You Can’t Go Home
06. It’s My Life
07. Mr. Brightside (The Killers)
08. Someday I’ll Be Saturday Night
09. Whole Lot Of Leavin’
10. I Got A Feelin’ (Black Eyed Peas)
…………….
11. + Livin’ On A Prayer (A Jersey4Jersey jótékonysági fellépésből bevágva)
A teljes koncert megtekinthető 2 hivatalos oldalon: Facebook/Hampton Water Rosé || Bon Jovi Facebook |

___
Ez nem egy celeb-lötty
„Ez egy finom bor, szeretettel készült és egy család alkotta” – Jon
A Diving into Hampton Water [belemerülni a Hampton-vízbe] nevű nedűt, ami aztán Hampton Water-re egyszerűsödött már az első évben, 2018-ban a világ öt legjobb rozéja közé sorolták. A Wine Spectator 2018-as Top 100 borlistáján a legjobb rozé lett. A nemzetközi sztenderdeknek megfelelő 100-as pontskálán 90 pontot kapott.
Az online koncert előtt Jon és Jesse az itallal kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a LiveNation.com-on. A tervek szerint jövő nyáron a koncertcég által szervezett eseményeken kapható lesz a Hampton Water.
A félórás beszélgetésből olyan apró titkokra is fény derült, hogy a Hampton Water üvegek, két ujjal felpattintva a kupakot, könnyedén kinyithatóak (és vissza is zárhatóak, ha létezik olyan ember, aki elteszi későbbre :)) – még mielőtt az ember nekiállna tekergetni, vagy húzni. Ilyen könnyű: videó.
A koncert előtti beszélgetés itt megnézhető: Hampton Water Rosé Facebook
___
„Afterparty” – Piálós pingpong
Az online-koncert után apa és fia az Instagramon „rozé-pong”-ot játszott, miközben rajongók kérdéseire válaszoltak. Jesse elmondta, hogy mialatt az apja Black Eyed Peas-dalokat tanult, ő megfestette a pingpong-asztalt a játékhoz.
A játék közben megválaszolt kérdéseik összefoglalója:
- Jon azért kezdett rozé-bizniszbe, mert mindig jobban szerette, mint a fehér-, vagy a vörösbort. Éppen dolgoznak egy olyan szerződésen, amely lehetővé teszi, hogy egész Európában is kapható legyen az ital, ne csak egy-egy kiválasztott országban.
- Az üveget/címkét Jesse és barátja, Ali Thomas tervezte.
- A Bon Jovi 2020 című album október 2-án fog megjelenni. Sajnos egyelőre nem lesz hozzá turné, de a tervek szerint az együttesről készül majd felvétel, amint előadja a dalokat.
- „Halhoz, vagy… sütihez” – válaszolta Jon nevetve arra a kérdésre, hogy mihez szereti leginkább a rozét.
___
Jon felesége, Dorothea, és középső fiuk, a 18 éves Jake, aki az életkora miatt még nem vehetett részt a piálós játékban, hol a háttérből figyelte a meccset, hol pedig labdaszedőként csatlakozott be.
Jon győzött végül a játékban:
„Nyomás alatt! A pasas megcsinálja nyomás alatt, mint általában. Sose becsüld alá a vénembert.” – fűzte hozzá.
___
Előkészületek, sejtelmes reklámok
Július végén sejteni lehetett, hogy valami készül, mert Jon egy olyan videót posztolt, amiben a mikrofont felmosóra, a közönséget pedig Hampton Water üvegekre cserélte, kihívásként belevéve [#DoWhatYouCanChallenge] az új dalának és ezzel az ősszel megjelenő albumának reklámját is. Zseniális húzás.
___
Jesse el is fogadta a kihívást a Hampton Water TikTok-oldalán: itt megnézhető.
Pár nappal a koncert előtt még egy kedvcsináló reklám is megjelent:
___
Az Extra TV-interjújából kiderült, hogy nemcsak David Bryan szenvedett a koronavírus tüneteitől: Everett Bradley-t is komolyan elkapta, de ahogyan a koncert közben is látható volt, szerencsésen kilábalt belőle.
Kapcsolódó írás: Koronavírus-fertőzött David Bryan, a Bon Jovi billentyűse – a Diana musical is leállt
„Sok ismerősünk vesztette életét, barátaink; emberek, akik közel álltak hozzánk. Ezzel nem szabad szórakozni, nagyon is valóságos tud lenni. Hol a maszkod? Cselekedj helyesen! Ez valóságos”
– mondta Jon.
___
A végére egy poén
Mert a Bongiovi-famíliának nem kell a szomszédba menni a jókedvért.
Jesse: – Szia apa! Állati volt. Kérsz Hampton Watert?
Jon: – Naná!
Jesse: – Különleges poharat hoztam, csak neked.
…
Jesse: – Mondd, hogy mikor… Mondd, hogy mikor…
…
Jon: – Mikor.
[Az eredeti videó itt látható: Hampton Water TikTok]
___________________________________
„Ha apámon múlt volna, Rózsaszín Dzsúsznak hívnák”
Hogyan született meg az ötlet? A Wine.com videójában hangzik el:
Jesse gyerekként sok nyarat töltött a Hampton-vidéken [mivel a szüleinek ott is van egy háza], ahol az a vicc terjedt, hogy az ottaniak több rozét isznak, mint vizet.
Amikor 2016-ban elmúlt 21 éves, és ihatott alkoholt, azt mondta az édesanyjának, hogy ne aggódjon, nem rozét iszik az éppen náluk időző egyetemi szobatársával, hanem „hamptoni vizet”. Egyik este, amikor ezt viccelődve elmondta az apjának, az „rózsaszín dzsúszt” ajánlott nekik.
„Nem-nem. A Hampton-vidéken vagyunk, nem rózsaszín levet iszunk, hanem Hampton-vizet”
– elevenítette fel az emléket Jesse.
Összenéztek, hogy ez egy állati jó név, ami jól mutatna egy üvegen is…
Jon hozzátette, hogy amikor kicsik voltak a gyerekei, akkor azt mondta nekik, hogy ő rózsaszín gyümölcslevet iszik. Míg az USA legnagyobb részén mostanában kezdik el felkapni a rozékat, addig Jon már 15 éve a híve. Ismerte a rozékat és a francia borokat is, ahogyan az emberek általában New Jersey-ben.
Felvették a kapcsolatot Gérard Bertrand borásszal, hogy egy prémium kategóriás rozét alkossanak. 2017-ben elutaztak hozzá Franciaországba, és három napot ott töltöttek a borászatban nála. Megalkották a saját elképzelésüknek megfelelő ízvilágot. Idén szeptemberben ismét kivennék a részüket a fizikai munkából a szüret alkalmával, utaznának Franciahonba… [ha a koronavírus is úgy akarja…]
___
A rozé hivatalos oldala: HamptonWaterWine.com
___
A 20 dollár körüli áron kapható friss, gyümölcsös rozé a nyarat, a vízparti piknikeket és kellemes szabadtéri vacsorákat idézi.
Magyar cikkek a témában: Winelovers.blog | Borgonzola.blog | Válasz.hu/gasztronómia |
___
Az ötlettől a szüreten át az ünneplésig
„Amikor találkoztunk, rögtön összhangban volt a víziónk.” – Gérard Bertrand
A korábbi rögbijátékos, aki gyerekként az apja mellett tanulta a szakmát, édesapja váratlan halála után a családi birtokot átvette, és mára már az egyik legnagyobb magántermelővé vált. Érdekesség, hogy zenerajongó is egyben, a birtokán dzsessz-fesztivált is rendez.
A videós összefoglalójában hallható:
„Volt egy elképzelésünk. És amikor beszéltünk vele [Gérard-ral], kicsit megriadtunk, mivel szakember a maga területén. Azt válaszolta, hogy tetszik neki az elképzelés, de el kell jönnie, hogy lássa, kedveli-e az embereket az elképzelés mögött. Tudtam, hogy ha meglesz köztünk a kapcsolat, akkor nem törődik a kereskedelemmel. Akkor az alkotás művészete érdekli, és hogy tanulni akarunk a borokról.” – Jon
„Most a fiam, Jesse alkalmazottjaként ülök itt” – mondja Jon gitárral a kezében.
„Fontos volt a számukra, hogy tavaly [2017] együtt házasítottunk, idén együtt szüreteltünk. […] A grénache, ami a legfontosabb összetevő, még nem volt elég érett, ezért két hét múlva újra vissza kellett jönniük Amerikából” – meséli Gérard.